Wójt Gminy Mikołajki Pomorskie ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze - SKARBNIK GMINY
Wójt Gminy Mikołajki Pomorskie
Ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
SKARBNIK GMINY
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
- spełnienie co najmniej jednego z poniższych warunków:
- ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
- wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów
- Wymagania dodatkowe :
- preferowane wykształcenie wyższe,
- preferowane doświadczenie na proponowanym lub podobnym stanowisku,
- umiejętność obsługi programów komputerowych niezbędnych do obsługi budżetu gminy, w tym „BESTIA”, MS Excel,
- biegła znajomość przepisów prawnych z zakresu rachunkowości, finansów publicznych oraz praktyki funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek finansów publicznych oraz innych przepisów prawnych niezbędnych do wykonywania zadań na stanowisku Skarbnika Gminy,
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawnych,
- umiejętność kierowania zespołem,
- umiejętność redagowania pism urzędowych,
- komunikatywność, samodzielność w pracy, dyspozycyjność,
- dokładność, sumienność,
- Zakres wykonywanych zadań:
- wykonywanie funkcji Kierownika Referatu Finansowego
- wykonywanie funkcji Głównego Księgowego budżetu gminy
- opracowywanie projektów budżetu gminy
- nadzór nad wykonywaniem budżetu i wprowadzaniem koniecznych zmian w budżecie
- prowadzenie księgowości budżetowej i gospodarki finansowej
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi
- kontrasygnowanie oświadczeń woli mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych
- sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości z wykonania budżetu i środków pozabudżetowych oraz dokonywanie okresowych ocen, analiz i prognoz realizacji budżetu
- nadzór nad gospodarowaniem środkami budżetowymi Gminy, a w szczególności nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych
- nadzór nad działalnością gospodarczo – finansową jednostek podporządkowanych radzie gminy
- czuwanie nad zachowaniem okresowej równowagi budżetowej dochodów i wydatków oraz realizacji zadań budżetowych
- ustalanie obiegu dokumentów finansowych, aktualizacja polityki rachunkowości
- opracowanie zasad i nadzór nad inwentaryzacją
- dokonywanie kontroli formalnych i rachunkowych
- sprawowanie nadzoru nad sprawozdawczością statystyczną
- uczestnictwo w posiedzeniach Rady Gminy
r) przygotowywanie uchwał i zarządzeń w sprawach finansowo – budżetowych
- Kluczowe kontakty :
1) Rada Gminy,
2) Regionalna Izba Obrachunkowa,
3) Urząd Skarbowy,
4) Urząd Wojewódzki,
5) Wojewódzki Urząd Statystyczny,
6) Bank obsługujący budżet gminy,
7) Głowni księgowi jednostek gminy
8) Kierownicy referatów
5. Wyposażenie stanowiska pracy:
- komputer, telefon
6. Informacja o warunkach pracy:
1) pełny wymiar pracy
2) zatrudnienie na podstawie powołania
3) wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U z 2018 r. poz. 936 ze zm.)
4) praca przy komputerze, wymagająca wysokiego stopnia samodzielności oraz bezpośredniego, telefonicznego lub mailowego kontaktu z urzędami, instytucjami i osobami fizycznymi.
7.Wymagane dokumenty
- życiorys (CV)
- list motywacyjny
- dokumenty potwierdzające wykształcenie ( dyplom lub zaświadczenie o odbytych studiach)
- kwestionariusz osobowy dla kandydata do pracy
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz, że nie toczy się wobec niego postępowanie karne,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,
- kserokopie świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy potwierdzających okresy zatrudnienia – potwierdzone zgodności kopii z oryginałem,
- oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku.
8. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Mikołajkach Pomorskich , w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosił mniej niż 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Mikołajki Pomorskie, ul Dzierzgońska 2 , pokój nr 3 (sekretariat) lub pocztą na adres Urząd Gminy Mikołajki Pomorskie ul. Dzierzgońska 2, 82-433 Mikołajki Pomorskie z dopiskiem : Dotyczy naboru na stanowisko – SKARBNIK GMINY w nieprzekraczającym terminie do 19.02.2021r. ( decyduje data faktycznego wpływu do urzędu) do godz. 15.00
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Mikołajki Pomorskie (www.bip.mikolajkipomorskie.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Mikołajki Pomorskie, ul. Dzierzgońska 2.
Do wymaganych dokumentów należy dołączyć klauzulę podpisaną własnoręcznym podpisem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Urząd danych osobowych kandydata zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w prawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniu dyrektywy 95/46/WE oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U z 2018 r. poz.1260 ze zmianami)
Przewidywany termin zatrudnienia: 01.03.2021r.
W przypadku niezakwalifikowania się do dalszego etapu rekrutacji , dokumenty aplikacyjne można odebrać osobiście .
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO) informuję,:
- Administratorem Pana/Pani danych jest Wójt Gminy w Mikołajkach Pomorskich, 82-433 Mikołajki Pomorskie, ul. Dzierzgońska 2
- Inspektorem ochrony danych jest Pan Dariusz Klimowski
- Kontakt z inspektorem ochrony danych: e-mail: IOD@fioi.org, tel.552394874
- Dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w celu:
- wypełniania obowiązków prawnych ciążących na administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
- realizacji umów zawartych z kontrahentami, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO
- w pozostałych przypadkach dane są przetwarzane na podstawie udzielonej przez Państwa dobrowolnej zgody, w zakresie i celu określonym w treści zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO
- Okres przechowywania danych zależy od przedmiotu sprawy i wyznaczany jest na podstawie Ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, a jeżeli przepis ten nie wskazuje okresu dotyczącego konkretnej sprawy - dane przechowane będą możliwie najkrótszy czas, niezbędny do realizacji obowiązku lub usługi
- Podczas pozyskiwania danych osobowych administrator podaje osobie, której dane dotyczą informację, czy podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy oraz czy osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania i jakie są ewentualne konsekwencje niepodania danych
- Po zakończeniu przetwarzania dane osobowe nie będą przetwarzane w innym celu niż pierwotny cel przetwarzania
- Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:
- osoby upoważnione przez administratora do przetwarzania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych
- podmioty, którym administrator na podstawie stosownych umów zleca wykonanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające)
- Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych
- W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie udzielonej dobrowolnej zgody, posiadają Państwo prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
- Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
- Administrator nie przekazuje ani nie zamierza przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego czy organizacji międzynarodowych
- Administrator nie stosuje mechanizmów zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie stosuje profilowania
- Podane dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
Maria Pałkowska-Rybicka
Wójt Gminy